Ülkemizin en büyük evcil hayvan mağazası olan tcremix.org sitemizde kedi veya köpek besleyenler için hayatlarını kolaylaştıracak çok sayıda ürün bulunuyor. Bunların en başında mamalar geliyor eğer köpek besliyorsanız köpek maması başta olmak üzere yavru köpek maması, yaşlı köpek maması, light köpek maması, tahılsız köpek maması, konserve köpek yaş mama ürünlerini bulabileceğiniz gibi köpek sağlık ürünleri, köpek ödülleri, köpek bakım ürünleri, köpek aksesuarları, köpek mama su kapları, köpek oyuncakları, köpek eğitim ürünleri, köpek tasmaları gibi işlerinizi kolaylaştıracak çok sayıda ürünü bulabilirsiniz. Kedi besleyen arkadaşlar başta kedi maması ana kategorimiz olmak üzere konserve kedi yaş maması, yavru kedi konserve maması, yavru kedi maması, kısırlaştırılmış kedi maması, yaşlı kedi maması, yetişkin kedi maması, light diyet kedi maması kategorilerimizi ziyaret ederek kedinizin temel beslenme ihtiyaçlarını karşılayabilirisiniz. Diğer yandan ihtiyaç duyabileceğiniz diğer ürünleri kedi ödülleri, kedi tuvaletleri, kedi oyuncakları, kedi vitaminleri, kedi kumu, kedi aksesuarları, kedi bakım ürünleri, kedi mama su kapları ana kategorilerimizden bulabilirsiniz. Ayrıntılı armaa için alt kategorilerimize de göz atmanızda fayda var. Türkiye 'nin en büyük online pet shop mağazası tcremix.org sitemize hepiniz davetlisiniz.
Esenyurt Escort

ctwpaa.org https://playdotjs.com/ deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler

Hayrettin Günay
Köşe Yazarı
Hayrettin Günay
 

GİRESUN YÖRESİ KEMENÇECİLİK GELENEĞİ

Dr.Abanoz Küçük'ün doktora tezi çalışması. I.Baskı. Şubat 202I. Paradigma Akademi Yayını. Dikiş cilt, 500 sayfa. Abanoz Küçük'ün ön sözünden: Bu çalışmada Türk sözlü geleneğinde önemli bir yere sahip olan Giresun yöresi kemençecilik geleneği icra, icra ortamı, dinleyici kitlesi, müzik aleti(kemençe), metin, işlev özellikleri, ezgileri, aşıklık geleneğiyle olan ilişkisi ve popüler kültür karşısındaki gün­cel durumu açısından incelenmiştir. Sözlü geleneğe dayalı bir nitelik arz eden Giresun yöresi kemençecilik geleneği ken­dine has özelliklere ve dinamik bir yapıya sahiptir. Geleneğin bu yapısı günümüzde de devam etmektedir." Yapıtın içeriğiyle ilgili başlıklar: İçindekiler, ön söz, kısaltmalar, giriş, ilgili alan yazın, kavramsal çerçeve, halkbilimi, etnomüzikoloji (kültürel müzikoloji), kemençecilik gele­neği üzerine yapılan çalışmalar; kitaplar, makaleler, bildiriler, tezler. Yöntem, araştırma modeli, evren ve örnekler; tarih, coğrafya, yapı, idari yapı, ekonomik durum, eğitim, öğretim, bulgular. İcracılar: Kuyucuoğlu,Tuzcuoğlu, Karaman, Piçoğlu, Durkaya, Hacı Ali Özdemir, Mehmet Odabaş, Kemal Caba, Ahmet Caba, Nazmi Özdemir, Sabri Özdemir, Mehmet Sırrı Öztürk, Katip Şadi, Sami Gü­nay, İsmet Şadi, Şenel Dandin, Erol Dandin, Hüseyin Özdemir, Mehmet Karadeniz, Burhan Caba, Mehmet Maksutoğlu, İbrahim Kavraz, Hüseyin Çınar, Mustafa Naci Keskin, İbrahim Gürpınar, Haşim Torun, Mehmet Gündoğdu. İcracı özellikleri, dinleyiciler, icra ortamları, kemençe özellikleri. Kemençe yapım ustaları: Kuyucuoğlu, Esat Somuncu, Ziya Patan, Metin Hamzaoğlu, Enver Topal, Ali Kol, Temel Karademir, Yunus Gülşen. Giresun yöresinde kemençecilik bağlamında ortaya çıkan türkülerin oluşumu, türkülerde şekil/ yapı özellikleri, konulara göre türküler, lirik türküler, aşk türküleri, ağıtlar, anla­tı türküleri, bireylere özgü türküler, kullanıldıkları yere göre türküler, Bu bölüm yapıtın en varsıl bölümü. Çok sayıda türkünün sözleri verilmiş. Giresun yöresinde kemençecilik geleneği bağlamında ortaya çıkan türkü ve oyun hava­larında ezgi, Giresun yöresi kemençecilik geleneğinin aşıklık geleneğiyle ilişkisi, Gire­sun yöresi kemençecilik geleneğinin popüler kültür etkisindeki güncel durumu. Sonuç ve öneriler. Sözlük. Kaynak kişiler listesi, kaynakça, ek I:Haritalar, ek 2 fotoğ­raflar, ek 3: Türkülerin notaya alınış şekillerinden örnekler. Yöremizdeki kemençecilik geleneğiyle ilgili ilk doktora tezi çalışması özelliği taşıyan önemli yapıtı şu sonuç tümceleriyle bitiriyor değerli araştırmacı, Giresun Üniversitesi öğretim üyesi Abanoz Küçük: "Sonuç olarak çalışmamızda elde edilen verilerden hareketle geleneğin bölgede halen güçlü bir şekilde yaşamakta olduğu, yaşama gücünü işlevselliğinden aldığı; kemençe, kemençeci, türkü ve horanın bölge insanının bölgesel ve kültürel kimliğinde önemli bir yere sahip olduğu, geleneğin bölge insanının maruz kaldığı değişim ve dönüşüme uyum sağladığı; meydana gelen yeni icra ortamları ile teknolojik imkanlardan azami derecede yararlandı­ğını söyleyebiliriz. Çalışmamızın en önemli önerileri geleneğin ilerleyen süreçte halkbilimci ve müzikologlarca daha detaylı bir şekilde araştırılması ve kendine has özelliklere sahip bu gele­neğin özellikle icracı,icra ortamları ve kemençe yapım ustalarının somut olmayan kültü­rel miras olarak tescillenmesi gerektiği yönündedir." Giresun Üniversitesi öğretim üyesi Dr.Abanoz Küçük, bu yapıtıyla Giresun Üniversite­sinde çalışmanın sorumluluğunu yerine getirmiştir. Kutluyorum Abanoz Küçük'ü.
Ekleme Tarihi: 22 Ocak 2022 - Cumartesi

GİRESUN YÖRESİ KEMENÇECİLİK GELENEĞİ

Dr.Abanoz Küçük'ün doktora tezi çalışması. I.Baskı. Şubat 202I. Paradigma Akademi Yayını. Dikiş cilt, 500 sayfa.

Abanoz Küçük'ün ön sözünden:

Bu çalışmada Türk sözlü geleneğinde önemli bir yere sahip olan Giresun yöresi kemençecilik geleneği icra, icra ortamı, dinleyici kitlesi, müzik aleti(kemençe), metin, işlev özellikleri, ezgileri, aşıklık geleneğiyle olan ilişkisi ve popüler kültür karşısındaki gün­cel durumu açısından incelenmiştir. Sözlü geleneğe dayalı bir nitelik arz eden Giresun yöresi kemençecilik geleneği ken­dine has özelliklere ve dinamik bir yapıya sahiptir. Geleneğin bu yapısı günümüzde de devam etmektedir."

Yapıtın içeriğiyle ilgili başlıklar: İçindekiler, ön söz, kısaltmalar, giriş, ilgili alan yazın, kavramsal çerçeve, halkbilimi, etnomüzikoloji (kültürel müzikoloji), kemençecilik gele­neği üzerine yapılan çalışmalar; kitaplar, makaleler, bildiriler, tezler.

Yöntem, araştırma modeli, evren ve örnekler; tarih, coğrafya, yapı, idari yapı, ekonomik durum, eğitim, öğretim, bulgular.

İcracılar: Kuyucuoğlu,Tuzcuoğlu, Karaman, Piçoğlu, Durkaya, Hacı Ali Özdemir, Mehmet Odabaş, Kemal Caba, Ahmet Caba, Nazmi Özdemir, Sabri Özdemir, Mehmet Sırrı Öztürk, Katip Şadi, Sami Gü­nay, İsmet Şadi, Şenel Dandin, Erol Dandin, Hüseyin Özdemir, Mehmet Karadeniz, Burhan Caba, Mehmet Maksutoğlu, İbrahim Kavraz, Hüseyin Çınar, Mustafa Naci Keskin, İbrahim Gürpınar, Haşim Torun, Mehmet Gündoğdu.

İcracı özellikleri, dinleyiciler, icra ortamları, kemençe özellikleri.

Kemençe yapım ustaları: Kuyucuoğlu, Esat Somuncu, Ziya Patan, Metin Hamzaoğlu, Enver Topal, Ali Kol, Temel Karademir, Yunus Gülşen.

Giresun yöresinde kemençecilik bağlamında ortaya çıkan türkülerin oluşumu, türkülerde şekil/ yapı özellikleri, konulara göre türküler, lirik türküler, aşk türküleri, ağıtlar, anla­tı türküleri, bireylere özgü türküler, kullanıldıkları yere göre türküler,

Bu bölüm yapıtın en varsıl bölümü. Çok sayıda türkünün sözleri verilmiş.

Giresun yöresinde kemençecilik geleneği bağlamında ortaya çıkan türkü ve oyun hava­larında ezgi, Giresun yöresi kemençecilik geleneğinin aşıklık geleneğiyle ilişkisi, Gire­sun yöresi kemençecilik geleneğinin popüler kültür etkisindeki güncel durumu.

Sonuç ve öneriler. Sözlük. Kaynak kişiler listesi, kaynakça, ek I:Haritalar, ek 2 fotoğ­raflar, ek 3: Türkülerin notaya alınış şekillerinden örnekler.

Yöremizdeki kemençecilik geleneğiyle ilgili ilk doktora tezi çalışması özelliği taşıyan önemli yapıtı şu sonuç tümceleriyle bitiriyor değerli araştırmacı, Giresun Üniversitesi öğretim üyesi Abanoz Küçük:

"Sonuç olarak çalışmamızda elde edilen verilerden hareketle geleneğin bölgede halen güçlü bir şekilde yaşamakta olduğu, yaşama gücünü işlevselliğinden aldığı; kemençe, kemençeci, türkü ve horanın bölge insanının bölgesel ve kültürel kimliğinde önemli bir yere sahip olduğu, geleneğin bölge insanının maruz kaldığı değişim ve dönüşüme uyum sağladığı; meydana gelen yeni icra ortamları ile teknolojik imkanlardan azami derecede yararlandı­ğını söyleyebiliriz.

Çalışmamızın en önemli önerileri geleneğin ilerleyen süreçte halkbilimci ve müzikologlarca daha detaylı bir şekilde araştırılması ve kendine has özelliklere sahip bu gele­neğin özellikle icracı,icra ortamları ve kemençe yapım ustalarının somut olmayan kültü­rel miras olarak tescillenmesi gerektiği yönündedir."

Giresun Üniversitesi öğretim üyesi Dr.Abanoz Küçük, bu yapıtıyla Giresun Üniversite­sinde çalışmanın sorumluluğunu yerine getirmiştir. Kutluyorum Abanoz Küçük'ü.

Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve goreleden.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.