Ülkemizin en büyük evcil hayvan mağazası olan tcremix.org sitemizde kedi veya köpek besleyenler için hayatlarını kolaylaştıracak çok sayıda ürün bulunuyor. Bunların en başında mamalar geliyor eğer köpek besliyorsanız köpek maması başta olmak üzere yavru köpek maması, yaşlı köpek maması, light köpek maması, tahılsız köpek maması, konserve köpek yaş mama ürünlerini bulabileceğiniz gibi köpek sağlık ürünleri, köpek ödülleri, köpek bakım ürünleri, köpek aksesuarları, köpek mama su kapları, köpek oyuncakları, köpek eğitim ürünleri, köpek tasmaları gibi işlerinizi kolaylaştıracak çok sayıda ürünü bulabilirsiniz. Kedi besleyen arkadaşlar başta kedi maması ana kategorimiz olmak üzere konserve kedi yaş maması, yavru kedi konserve maması, yavru kedi maması, kısırlaştırılmış kedi maması, yaşlı kedi maması, yetişkin kedi maması, light diyet kedi maması kategorilerimizi ziyaret ederek kedinizin temel beslenme ihtiyaçlarını karşılayabilirisiniz. Diğer yandan ihtiyaç duyabileceğiniz diğer ürünleri kedi ödülleri, kedi tuvaletleri, kedi oyuncakları, kedi vitaminleri, kedi kumu, kedi aksesuarları, kedi bakım ürünleri, kedi mama su kapları ana kategorilerimizden bulabilirsiniz. Ayrıntılı armaa için alt kategorilerimize de göz atmanızda fayda var. Türkiye 'nin en büyük online pet shop mağazası tcremix.org sitemize hepiniz davetlisiniz.
Esenyurt Escort

ctwpaa.org https://playdotjs.com/ deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler

Hüseyin Çakıcı
Köşe Yazarı
Hüseyin Çakıcı
 

TUĞRUL BEY LAİKLİK VE DÜNYA YAŞAMINA ETKİLERİ.

Tesadüfen baktığım internette ilginç bir söyleşi ile karşılaştım. Konuşmacının biri Araştırmacı Tarihçi Cengiz ÖZAKINCI’nın düşüncelerini anlatıyordu. Cengiz hocamız özellikle Türk Tarihini ve Cumhuriyet tarihini detaylı araştıran çok saygı duyduğum ve düşünceleri ve araştırmalarından çok yararlandığım hocalarımızdandır. Bu dinletiden sonra memlekette olmam ve kitaplığımın İstanbul’da olması nedeniyle Google den yararlanmak zorunda kaldım. Laiklik kısa anlatımı ile din ile devlet işlerinin birbirlerinden ayrılmasının pratik anlatımıdır. Laiklik ve Sekülerizm başlıklı yazımda detaylı anlatmıştım. Laiklik yönetim anlayışı olmasına karşılık SEKÜLERİZM yaşam biçimidir. Bir toplum düşünün her inanç sisteminde her etnik toplulukta olanlar bir siyasi sistem içinde birlikte yaşamaktadırlar. Bu farklı inanç ve kimlikteki toplulukların barış içinde yaşamasının güvencesi Laik siyasi sistem ve SEKÜLER yaşam biçimidir. Türk toplumlarının özellikleri diğer toplumlara benzemezler. Türkler her türlü dine inanmışlardır. Örneğin, Hazar Türkleri Musevidir. Gagavuz(Gökoğuz) ar Ortodoks Hristiyandırlar. Selçuklu ve Osmanlı Türkleri Müslümandırlar. Orta Asya’da yaşayan Türk toplumlarından bazıları Budistirler. Aralarında Şaman ve Maneist olanlar da vardır. GÖK TANRI DİNİ Türk’lerin geleneksel inanç sistemidir. Birinci Dünya Savaşı ve Kurtuluş Savaşında Ortodoks Hristiyan Türkler Papa EFTİM Başkanlığında Kurtuluş savaşına bizzat katılmak bile istemişlerdir. Şu anda Tophanede Kiliseleri aktif haldedir. Türkler arasındaki bu inançsal farklılıklar mezhepsel olarak da farklılıklar göstermektedir. Anadolu Türk halkının çoğunluğu Alevi inancına tabi Müslümandırlar. Hazar Türklerinde yedi yargıç vardır. İkisi Müslüman, ikisi Musevi, ikisi Hristiyan, biri ise Budistir. Bu yaşam biçimi laik siyasi sitem ve SEKÜLER yaşam biçiminin sonucudur. Asıl yazmak istediğim ise Selçuklu hükümdarı TUĞRUL BEY in Abbasi Halifesi EMRİLLAH ile ilişkisi idi. Tuğrul Bey 1055 yılında Bağdat’a girip Abbasi Halifesini Büveyhoğulları baskısından kurtarınca Halife EMRİLLAH Tuğrul Bey’ e doğunun ve batının hükümdarı ünvanını verdi. Tuğrul Bey 3 Şubat 1057 günü Hilafet ile saltanatı tamamen birbirinden ayırdı. Melikşah’ın ölümünden sonra ortaya çıkan kargaşalıktan sonra halifeler bağımsızlıklarını almak için çok mücadele etmişlerdir. Cengiz Han’ın torunu Hülagu’nun yönetimindeki İlhanlılar Bağdat ı yakıp yıkarak Abbasi halifeliğine son verdiler. Halifelik oradan Mısırdaki Memluk Sultanlığının koruması altına girdi. 1517 yılında da Yavuz Selim ile birlikte Osmanlı Devletine geçmiştir. Fransız Doğu bilimci Joseph De Guignes yazdığı eserinde Fransız Devriminin Laiklik düşüncesinin Selçuklu Hükümdarı Tuğrul Beyden alındığını yazmaktadır. Fransız Devriminin kuramcılarından VOLTER Fransız Devrimi ile ilgili yazdığı bir makalesinde Guignes in bu kitabından Selçuk Bey ile Abbasi Halifesi arasındaki laik yönetim anlayışı ile ilgili bilgiler aktarmıştır. Laik- Seküler yaşam biçimi Türklerin yıllar içinde biriktirdiği yaşam alışkanlıklarıdır. Osmanlı Devletinde özellikle Yavuz’dan sonra Sünni dini baskı toplum üzerinde yoğunlaşmıştır. Osmanlı Devleti Türkleri “Etrakı bi idrak (İdraksız, algılaması kıt)” olarak nitelemektedir. Türklerdeki ana kültürü, kadına saygı ve hoş görü, SEKÜLER yaşam biçimi ve laik yönetim anlayışının sonucudur. Atatürk’ün laiklik anlayışı özünde Fransız kaynaklı değildir. Atatürk’ün bu düşünce ve yönetim anlayışını Selçuklu Sultanı Tuğrul Beyden aldığı Cengiz hocamız tarafından bizzat belirtilmektedir. Bu bilgiler için hocamıza ayrıca teşekkür ediyorum. Gündemi gerekli ve gereksiz meşgul edilip yalan yanlış anlatılan laiklik anlayışının Türklerdeki yaşamı ve dünyaya yansıması kısaca bu şekildedir. Bu vesile ile sevgili hocamız Cengiz ÖZAKINCI saygı ile anıyor, sizler sevgili dostlarıma güzel mutlu günler diliyorum. Sağlıcakla kalınız. 09.02.2024 Hüseyin ÇAKICI Emekli Tarih Öğretmeni.
Ekleme Tarihi: 09 Şubat 2024 - Cuma

TUĞRUL BEY LAİKLİK VE DÜNYA YAŞAMINA ETKİLERİ.

Tesadüfen baktığım internette ilginç bir söyleşi ile karşılaştım. Konuşmacının biri Araştırmacı Tarihçi Cengiz ÖZAKINCI’nın düşüncelerini anlatıyordu. Cengiz hocamız özellikle Türk Tarihini ve Cumhuriyet tarihini detaylı araştıran çok saygı duyduğum ve düşünceleri ve araştırmalarından çok yararlandığım hocalarımızdandır.
Bu dinletiden sonra memlekette olmam ve kitaplığımın İstanbul’da olması nedeniyle Google den yararlanmak zorunda kaldım.
Laiklik kısa anlatımı ile din ile devlet işlerinin birbirlerinden ayrılmasının pratik anlatımıdır. Laiklik ve Sekülerizm başlıklı yazımda detaylı anlatmıştım. Laiklik yönetim anlayışı olmasına karşılık SEKÜLERİZM yaşam biçimidir. Bir toplum düşünün her inanç sisteminde her etnik toplulukta olanlar bir siyasi sistem içinde birlikte yaşamaktadırlar. Bu farklı inanç ve kimlikteki toplulukların barış içinde yaşamasının güvencesi Laik siyasi sistem ve SEKÜLER yaşam biçimidir.
Türk toplumlarının özellikleri diğer toplumlara benzemezler. Türkler her türlü dine inanmışlardır. Örneğin, Hazar Türkleri Musevidir. Gagavuz(Gökoğuz) ar Ortodoks Hristiyandırlar. Selçuklu ve Osmanlı Türkleri Müslümandırlar. Orta Asya’da yaşayan Türk toplumlarından bazıları Budistirler. Aralarında Şaman ve Maneist olanlar da vardır. GÖK TANRI DİNİ Türk’lerin geleneksel inanç sistemidir. Birinci Dünya Savaşı ve Kurtuluş Savaşında Ortodoks Hristiyan Türkler Papa EFTİM Başkanlığında Kurtuluş savaşına bizzat katılmak bile istemişlerdir. Şu anda Tophanede Kiliseleri aktif haldedir.
Türkler arasındaki bu inançsal farklılıklar mezhepsel olarak da farklılıklar göstermektedir. Anadolu Türk halkının çoğunluğu Alevi inancına tabi Müslümandırlar.
Hazar Türklerinde yedi yargıç vardır. İkisi Müslüman, ikisi Musevi, ikisi Hristiyan, biri ise Budistir. Bu yaşam biçimi laik siyasi sitem ve SEKÜLER yaşam biçiminin sonucudur.
Asıl yazmak istediğim ise Selçuklu hükümdarı TUĞRUL BEY in Abbasi Halifesi EMRİLLAH ile ilişkisi idi.
Tuğrul Bey 1055 yılında Bağdat’a girip Abbasi Halifesini Büveyhoğulları baskısından kurtarınca Halife EMRİLLAH Tuğrul Bey’ e doğunun ve batının hükümdarı ünvanını verdi. Tuğrul Bey 3 Şubat 1057 günü Hilafet ile saltanatı tamamen birbirinden ayırdı. Melikşah’ın ölümünden sonra ortaya çıkan kargaşalıktan sonra halifeler bağımsızlıklarını almak için çok mücadele etmişlerdir. Cengiz Han’ın torunu Hülagu’nun yönetimindeki İlhanlılar Bağdat ı yakıp yıkarak Abbasi halifeliğine son verdiler. Halifelik oradan Mısırdaki Memluk Sultanlığının koruması altına girdi. 1517 yılında da Yavuz Selim ile birlikte Osmanlı Devletine geçmiştir.
Fransız Doğu bilimci Joseph De Guignes yazdığı eserinde Fransız Devriminin Laiklik düşüncesinin Selçuklu Hükümdarı Tuğrul Beyden alındığını yazmaktadır. Fransız Devriminin kuramcılarından VOLTER Fransız Devrimi ile ilgili yazdığı bir makalesinde Guignes in bu kitabından Selçuk Bey ile Abbasi Halifesi arasındaki laik yönetim anlayışı ile ilgili bilgiler aktarmıştır.
Laik- Seküler yaşam biçimi Türklerin yıllar içinde biriktirdiği yaşam alışkanlıklarıdır. Osmanlı Devletinde özellikle Yavuz’dan sonra Sünni dini baskı toplum üzerinde yoğunlaşmıştır. Osmanlı Devleti Türkleri “Etrakı bi idrak (İdraksız, algılaması kıt)” olarak nitelemektedir.
Türklerdeki ana kültürü, kadına saygı ve hoş görü, SEKÜLER yaşam biçimi ve laik yönetim anlayışının sonucudur.
Atatürk’ün laiklik anlayışı özünde Fransız kaynaklı değildir. Atatürk’ün bu düşünce ve yönetim anlayışını Selçuklu Sultanı Tuğrul Beyden aldığı Cengiz hocamız tarafından bizzat belirtilmektedir. Bu bilgiler için hocamıza ayrıca teşekkür ediyorum.
Gündemi gerekli ve gereksiz meşgul edilip yalan yanlış anlatılan laiklik anlayışının Türklerdeki yaşamı ve dünyaya yansıması kısaca bu şekildedir.
Bu vesile ile sevgili hocamız Cengiz ÖZAKINCI saygı ile anıyor, sizler sevgili dostlarıma güzel mutlu günler diliyorum. Sağlıcakla kalınız. 09.02.2024
Hüseyin ÇAKICI
Emekli Tarih Öğretmeni.
Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve goreleden.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.