Ülkemizin en büyük evcil hayvan mağazası olan tcremix.org sitemizde kedi veya köpek besleyenler için hayatlarını kolaylaştıracak çok sayıda ürün bulunuyor. Bunların en başında mamalar geliyor eğer köpek besliyorsanız köpek maması başta olmak üzere yavru köpek maması, yaşlı köpek maması, light köpek maması, tahılsız köpek maması, konserve köpek yaş mama ürünlerini bulabileceğiniz gibi köpek sağlık ürünleri, köpek ödülleri, köpek bakım ürünleri, köpek aksesuarları, köpek mama su kapları, köpek oyuncakları, köpek eğitim ürünleri, köpek tasmaları gibi işlerinizi kolaylaştıracak çok sayıda ürünü bulabilirsiniz. Kedi besleyen arkadaşlar başta kedi maması ana kategorimiz olmak üzere konserve kedi yaş maması, yavru kedi konserve maması, yavru kedi maması, kısırlaştırılmış kedi maması, yaşlı kedi maması, yetişkin kedi maması, light diyet kedi maması kategorilerimizi ziyaret ederek kedinizin temel beslenme ihtiyaçlarını karşılayabilirisiniz. Diğer yandan ihtiyaç duyabileceğiniz diğer ürünleri kedi ödülleri, kedi tuvaletleri, kedi oyuncakları, kedi vitaminleri, kedi kumu, kedi aksesuarları, kedi bakım ürünleri, kedi mama su kapları ana kategorilerimizden bulabilirsiniz. Ayrıntılı armaa için alt kategorilerimize de göz atmanızda fayda var. Türkiye 'nin en büyük online pet shop mağazası tcremix.org sitemize hepiniz davetlisiniz.
Esenyurt Escort

ctwpaa.org https://playdotjs.com/ deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler

Şükrü ÇOBAN
Köşe Yazarı
Şükrü ÇOBAN
 

NOT DEFTERİMDEN SEÇTİKLERİM (8)

"Balıkesir'in Edremit ilçesine bağlı Altınoluk Beldesi'nin Tahtakuşlar Köyü'nde bir vatandaşın kurduğu bir etnografya müzesi vardır. Müzede Piço Osman'ın müzeyi kuran kişiye hediye ettiği, 1946 yapımı bir plak sergilenmektedir." Muharrem Kulaksız, 10/08/2014 "Şükrü Çoban (D. 1953), İbrahim Çoban (D. 1927), Şükrü Çoban (D. 1901), Çobanoğlu Mustafa (D.1868), Çobanoğlu Hacı Tahir (1843), Çobanoğlu Ali (1807), Çobanoğlu Mehmet (1783), Çobanoğlu Hasan (D. ~1763). Hasan, Mehmet ve Ali'nin mezarlarının yerleri bilinmesi de Bodurlu Mezarlığında yattıkları biliniyor. Osman Bodur (D. 1938), Hasan Bodur (D. 1907), Hüseyin Bodur (D. 1880), Hasan Bodur (D. 1846), Bodur oğlu Hüseyin (D.1803), Boduroğlu ayan Ali (D. 1776) Boduroğlu Resul (D. ~1756). Ayan Ali, bölükbaşı olarak da biliniyor. Bildiğim kadarıyla bir bölükbaşı da Sofullu'da var... Bu bilgileri; e-Devlet'teki Alt-Üst Soy Bilgisi Sorgulama sayfasındaki aile bilgileriyle, Feridun Emecan ve Ayhan Yüksel'in birlikte yazdıkları 'Görele Kazası Nüfus Defteri (1251/1835) adlı kitaptaki, ailelerimizle ilgili bilgilerden yararlanarak ortaya koyduk. İsteyen herkes, ailesi ile ilgili bu soy çizelgesini çok kolaylıkla hazırlayabilir. " " Patan: Bacak. Kelete: Küçük un çuvalı. Söykenmek: Yaslanmak, dayanmak. Zıbık: Aldanma, yapay erkeklik organı. Limni: Göl. Limni Gölü: Göl Gölü. Limne: Durgun su. Limin: Liman. Felefes: Gevşek örülmüş kazak, çorap vb için kullanılır. Mucuk: Cüce, küçük sinek, domuz yavrusu, kısa kesilmiş ağaç dalı, küçük(çipil, güzel) göz. El- klesio: Toplanma yeri, kilise. (Camiye ne kadar benziyor; cami de toplanma yeri değil mi?) " " M. Enver Şerifgil, Kuzey İran'daki Hurramiler ve Babekiler Çepni olabilirler,diyor. Babek'in öldürülmesinden sonra lX. Yüzyılda Anadolu'ya geçmişlerdir. Bu Çepniler, henüz Müslüman'lığı kabul etmemişlerdir." Mikail Bayram'dan not etmiş olabilirim. " Horasan'da ki Deyleman halkı Zerdüşt idi; 873 yılında Müslüman, 917 yılında Caferi oldular. 13. Yüzyılın ilk yarısından başlayarak Moğulların baskısından kaçıp Anadolu'ya sığındılar." "Trabzon'un fethinden önce, Parthal-İspir-Lazika üçgeninin içinde kalan insanlara, Çepni beyleri baskı yapıyordu, aşırı İran yanlısı idiler. İran Şahı'na Allah'a tapar gibi taparlardı. Mollalar aracılığı ile şah/şiilik propagandası yaparlardı." Muzaffer Arıcı/Her Yönüyle Rize "Hacı Bektaş Veli, 1210 yılında Horasan'da doğdu. Ahmet Yesevi'nin öğrencisi Lokman Perende'den ders aldı. Kardeşi Menteşe ile birlikte Anadolu'ya gönderildi. Baba İlyas'a katıldı. Babai İsyanı'nda, kardeşi Menteşe'yi kaybedince, kaçıp Sulucakarahöyük'teki Çetmi(Çepni)lere sığındı. 1270-71 yıllarında öldü." Yatağanlı Alimcan "Kürt tarihçi Şerefhan, Oğuzların bir boyu olan Çepnileri, İran'ın seçkin Kürtlerindendir, der." Mustafa Coşturoğlu, Toplumsal Çözülme, sayfa: 233 "10-11 yaşlarındayken Kürtün'ün Süme köylüleri, Kadırga Pazarı'na Alahnas (Alahnas, 1450'lerde Kürtün'e bağlı bir nahiye merkezidir. Bugünkü adı Kavraz'dır. Ş. Ç. ) Kirazı, diye kiraz getirip, tokalı(topuzlu) kantarlarla tartıp satarlardı. Bu kiraz, bizim çal kiraza benzese de, ondan daha iri ve daha sert kabukluydu. Tuşşusu da çok güzel olurdu. Babam, bize odun getiren Sümelilere, bu kirazın fidanından getirtip, bahçemize dikmişti; bu fidan, köye elektrik getirilirken arada kaybolup gitti." Sunay Kakil 
Ekleme Tarihi: 04 Temmuz 2022 - Pazartesi

NOT DEFTERİMDEN SEÇTİKLERİM (8)

"Balıkesir'in Edremit ilçesine bağlı Altınoluk Beldesi'nin Tahtakuşlar Köyü'nde bir vatandaşın kurduğu bir etnografya müzesi vardır.
Müzede Piço Osman'ın müzeyi kuran kişiye hediye ettiği, 1946 yapımı bir plak sergilenmektedir."
Muharrem Kulaksız, 10/08/2014
"Şükrü Çoban (D. 1953),
İbrahim Çoban (D. 1927),
Şükrü Çoban (D. 1901),
Çobanoğlu Mustafa (D.1868),
Çobanoğlu Hacı Tahir (1843),
Çobanoğlu Ali (1807),
Çobanoğlu Mehmet (1783),
Çobanoğlu Hasan (D. ~1763).
Hasan, Mehmet ve Ali'nin mezarlarının yerleri bilinmesi de Bodurlu Mezarlığında yattıkları biliniyor.
Osman Bodur (D. 1938),
Hasan Bodur (D. 1907),
Hüseyin Bodur (D. 1880),
Hasan Bodur (D. 1846),
Bodur oğlu Hüseyin (D.1803),
Boduroğlu ayan Ali (D. 1776)
Boduroğlu Resul (D. ~1756).
Ayan Ali, bölükbaşı olarak da biliniyor. Bildiğim kadarıyla bir bölükbaşı da Sofullu'da var...
Bu bilgileri; e-Devlet'teki Alt-Üst Soy Bilgisi Sorgulama sayfasındaki aile bilgileriyle, Feridun Emecan ve Ayhan Yüksel'in birlikte yazdıkları 'Görele Kazası Nüfus Defteri (1251/1835) adlı kitaptaki, ailelerimizle ilgili bilgilerden yararlanarak ortaya koyduk.
İsteyen herkes, ailesi ile ilgili bu soy çizelgesini çok kolaylıkla hazırlayabilir. "
" Patan: Bacak.
Kelete: Küçük un çuvalı.
Söykenmek: Yaslanmak, dayanmak.
Zıbık: Aldanma, yapay erkeklik organı.
Limni: Göl.
Limni Gölü: Göl Gölü.
Limne: Durgun su.
Limin: Liman.
Felefes: Gevşek örülmüş kazak, çorap vb için kullanılır.
Mucuk: Cüce, küçük sinek, domuz yavrusu, kısa kesilmiş ağaç dalı, küçük(çipil, güzel) göz.
El- klesio: Toplanma yeri, kilise. (Camiye ne kadar benziyor; cami de toplanma yeri değil mi?) "
" M. Enver Şerifgil, Kuzey İran'daki Hurramiler ve Babekiler Çepni olabilirler,diyor.
Babek'in öldürülmesinden sonra lX. Yüzyılda Anadolu'ya geçmişlerdir.
Bu Çepniler, henüz Müslüman'lığı kabul etmemişlerdir."
Mikail Bayram'dan not etmiş olabilirim.
" Horasan'da ki Deyleman halkı Zerdüşt idi; 873 yılında Müslüman, 917 yılında Caferi oldular.
13. Yüzyılın ilk yarısından başlayarak Moğulların baskısından kaçıp Anadolu'ya sığındılar."
"Trabzon'un fethinden önce, Parthal-İspir-Lazika üçgeninin içinde kalan insanlara, Çepni beyleri baskı yapıyordu, aşırı İran yanlısı idiler.
İran Şahı'na Allah'a tapar gibi taparlardı.
Mollalar aracılığı ile şah/şiilik propagandası yaparlardı."
Muzaffer Arıcı/Her Yönüyle Rize
"Hacı Bektaş Veli, 1210 yılında Horasan'da doğdu. Ahmet Yesevi'nin öğrencisi Lokman Perende'den ders aldı.
Kardeşi Menteşe ile birlikte Anadolu'ya gönderildi.
Baba İlyas'a katıldı.
Babai İsyanı'nda, kardeşi Menteşe'yi kaybedince, kaçıp Sulucakarahöyük'teki Çetmi(Çepni)lere sığındı.
1270-71 yıllarında öldü."
Yatağanlı Alimcan
"Kürt tarihçi Şerefhan, Oğuzların bir boyu olan Çepnileri, İran'ın seçkin Kürtlerindendir, der."
Mustafa Coşturoğlu, Toplumsal Çözülme, sayfa: 233
"10-11 yaşlarındayken Kürtün'ün Süme köylüleri, Kadırga Pazarı'na Alahnas (Alahnas, 1450'lerde Kürtün'e bağlı bir nahiye merkezidir. Bugünkü adı Kavraz'dır. Ş. Ç. ) Kirazı, diye kiraz getirip, tokalı(topuzlu) kantarlarla tartıp satarlardı.
Bu kiraz, bizim çal kiraza benzese de, ondan daha iri ve daha sert kabukluydu.
Tuşşusu da çok güzel olurdu.
Babam, bize odun getiren Sümelilere, bu kirazın fidanından getirtip, bahçemize dikmişti; bu fidan, köye elektrik getirilirken arada kaybolup gitti."
Sunay Kakil 

Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve goreleden.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.